Vanliga frågor

Medlemskapet

Vad är FitnessCollection?

FitnessCollection är ett träningsmedlemskap som ger dig tillgång till flera fristående träningsstudios träningsstudios. Med hjälp av appen som laddas ner från AppStore och Google Play kan du enkelt boka tusentals olika träningspass så som yoga, cirkelträning, crossfit, dans, pilates, simning, kampsport och meditation. Vi har flera olika medlemskap för att passa just dina träningsbehov.

Du kan enkelt sätta ihop ett eget träningsschema i appen och boka olika träningspass som exempelvis utomhusträning, yoga, klättring, cross­fit, dans, pilates, kampsport och simning.

Hur blir jag medlem?

Du blir snabbt och enkelt medlem genom att registrera ett medlemskap. För nya medlemmar erbjuder vi en kostnadsfri provträningen. Du kan då boka 3 träningspass under en period av max 14 dagar. 

Du kan starta ditt medlemskap på två sätt:

1) Registrera dig kostnadsfritt på webben och sedan ladda ner appen
eller
2) Ladda ner appen först direkt från AppStore eller Google Play och registrera dig i appen

Om du har valt ett medlemskap utan bindningstid har du inga bindings- eller uppsägningstider och du betalar alltid bara en månad i förväg. 

Var laddar jag ner appen?

Appen FitnessCollection laddar du ner från AppStore och Google Play. Du kan även registrera dig kostnadsfritt på webben och sedan ladda ner appen.

Hur fungerar provträningen?

Som ny medlem erbjuder vi dig att testa FitnessCollection med en provträning. Du får då boka tre pass och som längst under en period av 14 dagarOm du bokar ett fjärde pass eller passerar dag 14 går provträningen över till det ordinarie medlemskapet som du valde då du registrerade dig hos oss.

Om du har valt ett medlemskap utan bindningstid har du inga bindnings- eller uppsägningstider och du behöver bara betala en månad i taget.

Provträningen gäller endast för dig som inte har haft en provträning eller medlemskap hos FitnessCollection tidigare. 

Hur tränar jag?

När kan jag boka pass?

Som medlem kan du boka pass i vår app. Medlem blir du när du väljer att klicka på Köp medlemskap i appen. Du behöver ange ditt betalkort i appen för att medlemskapet ska aktiveras.

För nya medlemmar erbjuder vi en kostnadsfri provträningen där du får provträna 3 pass och som längst under en period av 14 dagar innan vi drar den första betalningen. 

Vilka träningsstudios kan jag träna på?

Du kan numera träna obegränsat på majoriteten av våra  anslutna träningsstudios.

En del studios har en begränsning där medlemmen endast får besöka studion ett visst antal gånger per månad. Har studion en begränsning framgår detta i beskrivningen av studion i appen. Begränsningen nollställs varje månad efter att en medlemsbetalning har genomförts.

Vi lägger upp alla anläggningar som ingår i FitnessCollection direkt i appen så att du kan söka och boka deras träningspass. Du hittar även en uppdaterad lista på sidan ”Studios

Vilka träningsformer kan jag träna?

Vi vill att du ska kunna träna så många olika träningsformer som möjligt hos de som kan den bäst. Hos oss hittar du ex. gym, styrketräning, fyspass, simning, klättring, tennis, padel, yoga, meditation, dans och mycket mer.
Vi lägger upp alla aktiviteter som ingår i FitnessCollection direkt i appen så att du enkelt kan söka via filtreringen. Varje vecka lyfter vi olika träningsformer, pass eller event under första vyn i appen som heter ”Upptäck”. 

Hur vet jag att ett pass är på rätt nivå för mig?

Du hittar alltid beskrivningar för de olika passen om vad och hur man tränar. Vi beskriver varje pass och anger vilka nivåer det ligger på, från nybörjare till avancerad. 

Hur många gånger kan jag besöka en studio?

Vi har sedan våren 2017 tagit bort tidigare begränsningar och om inget annat framgår i anläggningsinformation i appen så finns det inga begränsningar på hur många gånger du kan besöka en specifik studio. Begränsningen framgår tydligt under anläggningsinformationen för träningsstudion samt i passinformationen.

Med vårt CORE medlemskap får du boka och träna obegränsat antal träningspass varje månad.

Med vårt FLEX medlemskap får du endast boka 5 träningstillfällen per betalningsmånad. Denna begränsning nollställs efter betalningen för kommande månadsmedlemskap.

För båda medlemskapen kan du endast ha 4 bokningar åt gången. Så fort du har deltagit på ett pass och blivit incheckad kan du boka ett nytt pass. 

Hur många pass kan jag boka åt gången?

Du kan endast ha 4 bokningar åt gången. Så fort du har deltagit på ett pass och blivit incheckad kan du boka ett nytt pass. 

Hur vet jag vilka tider jag kan boka?

I vår app ser du alla våra pass för varje dag och flera veckor framåt. Här kan du även filtrera mellan alla olika träningsformer och spara just din personliga filtrering.

Avbokningsregler

Sista avbokningstid är 60 minuter innan passet börjar om inget annat framgår i passbeskrivningen. För vissa specialklasser är avbokningstiden 3, 6 eller 12 timmar innan. Vad som gäller för vilken studio hittar under anläggningsinformationen samt när du bokar passet. Efter att avbokningstiden har passerat går det inte att avboka sig från passet och ett träningstillfälle har därmed dragits från ditt medlemskap. Vid upprepad frånvaro har studion och FitnessCollection rätt att stoppa dina bokningar under resterande betalningsperiod.

Alla frågor rörande dina bokningar tas med FitnessCollection och inte med studion.

 

Passet jag vill boka är fullt

Tyvärr har vi i dagsläget inte en väntelista utan det är först till kvarn som gäller. Tänk på att bara boka upp dig på de pass du har för avsikt att gå. Alla frågor rörande fullbokade pass tas med FitnessCollection och inte med studion.

 

Kan man bara träna gruppträning med FitnessCollection?

Hos oss hittar du en mängd träningsformer som passar även bra att utföra enskilt ex. Gym, simning, klättring m.fl. För dig som vill träna fritt i gymmet söker du enklast på filtret “GYM” för att boka in den tid du önskar träna. För att studion ska veta att du planerar att besöka dem, ber vi att du bokar in dig på en tid som du planerar att närvara.

Varför finns det inget schema på min favorit studio?

Om en träningsstudios finns i vår app är den fortfarande en samarbetspartner till FitnessCollection. Under högtider, terminsstarter och sommaren kan utbudet förändras. En del träningsstudios väljer att vara tillfälligt stängda.

För att alla ska ha möjlighet att boka in sig på dem mest populära passen har vi valt att schemalägga dem mest bokade med kortare schema. Alla frågor rörande studion tas med FitnessCollection och inte med studion.

Varför finns inte alla pass hos min favorit studio?

FitnessCollection samlar en rad olika träningsformer till ett medlemskap. Allt för att du inte ska behöva ha ett klippkort för simning, ett klippkort för yoga och ett medlemskap för att träna styrketräning.
Hos vissa studios har vi hela utbudet och hos andra har vi delar. Vi vill att du med ditt medlemskap upptäcker en mängd olika träningsformer. 
Utbudet kan komma att förändras från termin till termin. Vi arbetar ständigt på att ha ett kvalitativt utbud inom en rad olika träningsformer. 

Hos studion

Vad säger jag i receptionen på studion/anläggningen?

När du anländer till träningsstudion behöver du ha Bluetooth och platstjänster på. Öppna därefter upp vår app och klicka på ”Mina bokningar”. Vänta någon sekund medan appen kommunicerar med studion. Därefter visas ett grönt meddelande på skärmen att du är incheckad. Du visar nu upp för receptionisten eller tränaren att du har blivit incheckad. Skulle det vara problem med incheckningen ber du personalen om deras unika fyrsiffriga studiokod.

Det är alltid viktigt att du ser till att bli incheckad på ditt pass. Detta för att det är ditt bevis att du har rätt att närvara på det inbokade passet men även för att du inte ska rapporteras som frånvarande på passet till oss och studion. Vid upprepad frånvaro har studion och FitnessCollection rätt att stoppa dina bokningar under resterande betalningsperiod.

Vem kontaktar jag om jag har frågor om studion?

Då du är medlem hos FitnessCollection är det alltid till oss du kontaktar om du har frågor, funderingar eller feedback till studion. 
Alla frågor rörande din träning behandlas av FitnessCollection. Du når oss enklast på support@fitnesscollection.se

Betalning och Medlemskap

Vad kostar det att vara medlem i FitnessCollection?

Medlemsavgiften varierar beroende på vilket medlemskap du valt, vilken stad du tränar i samt om du har valt bindningstid.

CORE medlemskap – Obegränsat antal träningstillfällen
Stockholm: 590kr/månad med 12 månader bindningstid. 790kr/månaden utan bindningstid.
Göteborg: 490kr/månad med 12 månader bindningstid. 590kr/månad utan bindningstid.

FLEX medlemskap – 5 träningstillfällen per månad
Stockholm: 340kr/månad med 12 månader bindningstid. 390kr/månad utan bindningstid.
Göteborg: 290kr/månad med 12 månader bindningstid. 320kr/månad utan bindningstid

Månadsavgiften dras automatiskt i appen för det betalkort du har angett när du startade ditt medlemskap. Du kan när du vill byta betalkort under ”Mitt medlemskap” i appen.

Om du inte har en bindningtid på ditt medlemskap kan du när du vill byta medlemskap. Du betalat alltid i för kommande månad. Så har du dragning den 12:e så kan du träna fram till den 12:e nästa månad. 

Som ny medlem erbjuder vi kostnadsfri provträning. Du kan då boka 3 träningspass under en period av 14 dagar. Erbjudandet kan endast användas av dig som inte har haft en provträning innan eller varit medlem. 

Du kan starta på två sätt:
1) Registrera dig kostnadsfritt på webben och sedan ladda ner appen
eller
2) Ladda ner appen först direkt från AppStore eller Google Play och registrera dig i appen. FitnessCollection har inga bindings- eller uppsägningstider och du behöver bara betala en månad i taget.

Vilka medlemskap finns det?

Om du har valt ett medlemskap utan bindningstid har vi inga bindnings- eller uppsägningstider. Du kan därmed avsluta medlemskapet när du vill under ”Mitt medlemskap” i appen. Tänk på att du måste avsluta ditt medlemskap 3 bankdagar före starten av nästa faktureringsperiod för att undvika autoförnyelse för nästa månad.

Har du bindningstid kan denna endast brytas mot uppvisande av läkarintyg. Medlemskapet är personligt och kan därmed inte överlåtas.

Kan jag pausa mitt medlemskap?

Självklart kan vi hjälpa dig att pausa ditt medlemskap. Vi erbjuder en gång per år att pausa ditt medlemskap kostnadsfritt. Vid sjukdom eller olycksfall pausar vi mot uppvisande av läkarintyg. För att få veta mer ber vi dig att kontakta support@fitnesscollection.se

Vilka regler gäller om jag vill avsluta medlemskapet?

Om du har valt ett medlemskap utan bindningstid kan du avsluta ditt medlemskap när som helst under dina kontoinställningar (i appen). Tänk på att du måste avsluta ditt medlemskap 3 bankdagar innan nästa dragning för att undvika autoförnyelse. Du betalar alltid för kommande månad. Om du har dragning den 12:e och säger upp medlemskapet det 15:e kan du använda ditt medlemskap till den 12:e nästa månad. 
Vi återbetalar inte redan debiterad medlemskapsavgift. 

Har du bindningstid avbryter vi endast mot uppvisande av läkarintyg.

 

Kan jag träna i Göteborg om jag har medlemskap i Stockholm?

Inom kort kommer du kunna hantera detta i appen men tills dess ber vi dig att kontakta oss på support@fitnesscollection.se

Företagsavtal

Vår företagsträning ger dig och dina kollegor chansen att testa nya roliga träningsformer. 
Vad sägs om att under några veckor tillsammans träna med en egen tränare? Vi skräddarsyr just ert träningsprogram tillsammans med er. Låt oss ge er ett hälsosamt sätt att lära känna varandra och skapa bättre gruppdynamik på din arbetsplats. 

För företag erbjuder vi idag både bootcamps och rabatterade företagspriser på medlemskapet CORE. För mer information ber vi dig att kontakta foretag@fitnesscollection.se

Kan jag använda mitt friskvårdsbidrag?

Vill du använda ditt friskvårdsbidrag för att betala ditt medlemskap kan du begära ett kvitto utav oss. Det går även bra att betala i förväg för en längre period av ditt medlemskap och få ett samlat kvitto. Kontakta oss och berätta hur du vill använda ditt friskvårdsbidrag så hjälper vi dig. Skicka ett mail till support@fitnesscollection.se  

FCN Credits

Vad är FCN Credits?

Med FCN Credits får du som betalande medlem möjlighet att bjuda med en vän på ett träningspass. 1 FCN Credits = 1 inbjudan för en ny vän.

Om den lila knappen för “Boka pass med vän” finns på ett pass har du möjlighet att bjuda in en vän som inte testat FitnessCollection tidigare. Hen har inte ett registrerat konto, använt en provträning eller har varit en betalande medlem.

Kolla med din vän att hen har möjlighet att närvara, fyll därefter i uppgifterna. Din vän får därefter ett sms som behöver bekräftas i ett sms tillbaka inom 1h. Först efter att bokningen är bekräftad av din vän är ni båda inbokade på passet under förutsättning att passet fortfarande är bokningsbart samt att det finns platser för er båda kvar.

När du anländer till studion så checkar du som vanligt in dig (och din vän) med den automatiska dosan via bluetooth eller med manuell kod från studion. Din vän får efter avslutat pass ett erbjudande med en välkomst rabatt på medlemskap hos FitnessCollection. Signar hen upp sig får även du rabatt på din medlemskapsavgift månaden efter.

Om din vän klickar JA men du väljer senare att avboka dig från passet så är båda avbokade och du kommer inte kunna bjuda med samma vän igen till ett annat pass. 

Vem kan jag bjuda in?

Du kan endast bjuda in vänner som inte har varit medlemmar tidigare hos FitnessCollection eller har redan använt sin provträning. Tänk på att om din vän har svarat JA på din inbjudan och du väljer att avboka passet så kommer du inte kunna bjuda in samma vän igen. 

Varför syns inte knappen för “Bjud med en vän”?

Om knappen för ”Bjud med en vän” är utsuddad och inte går att klicka på betyder det att antingen har du redan använt dina FCN Credits för denna betalningsperiod eller att just detta pass inte är bokningsbart för dig och din vän. Platserna kan vara fyllda eller så är det en studio med en besöksbegränsning som du redan har använt. 

När fylls FCN Credits på?

För varje betalande månad får du nya FCN Credits att bjuda in nya vänner till FitnessCollection. Oanvända FCN Credits sparas inte.

När får jag min reward?

Om din vän signar upp på FitnessCollection med länken i sms:et som hen får efter avslutat pass får hen en välkomstrabatt på den första medlemskapsavgiften. Du får i din tur en värvningspremie efter att hens första medlemskapsavgift är dragen.