SUP på Karlbergskanalen


Hej träningsvänner, vad roligt att du hittat hit. Det här är första inlägget av många där vi i teamet på FitnessCollection kommer dela med oss av våra träningsupplevelser. Vi kommer att fokusera på en studio/träningsform varje vecka där vi kommer att komma med lite tips och trix för just den träningsformen. Varje inlägg kommer skrivas utifrån en av våra medarbetare. Håll ögonen öppna för det kommer även dyka upp lite exklusiva erbjudanden och tävlingar under hösten! Vi älskar att höra om era träningsupplevelser eller vad ni vill se mer av i vårt utbud så tveka inte att höra av er till oss på info@fitnesscollection.se eller skriv nedan i kommentarsfältet!

13883804_10155077967113916_942263453_n 13884416_10155077966403916_174717456_n

Fantastisk långlunch hos Surfbussen!

Det är jag, Philip, som har fått den stora äran att skriva om vårt första äventyr. Det var så otroligt fint väder så istället för lunchyoga inomhus bokade jag och fyra av mina kollegor varsin bräda hos Surfbussen för att köra ett pass Stand Up Paddle (SUP). Surfbussen håller till vid Kungsholms Strand med en otroligt vacker utsikt mot Karlbergs Slott. Min kollega Malin var väldigt nervös över att hon skulle ramla i, det gjorde mig lite glad 🙂 Efter en kort introduktion med Sebastian från Surfbussen stod vi sedan på våra brädor och paddlade på. Sebastian berättade att 1 av 10 ramlar i så allt kändes lugnt, till en början… Jag plurrade i efter 10 minuter!!  Tack och lov var det väldigt skönt i vattnet och alla andra verkade bli väldigt glada över mitt lilla missöde. Daniel fick bada 3 ggr men Malin och Maria klarade sig helt. Maria som är utbildad yogainstruktör passade även på att glänsa lite extra genom att göra några yogaövningar p
å brädan, se mittenbilden ovan.13936708_10155077966893916_312997730_n

Det fina med SUP är att vi tänkte inte ens på att vi faktiskt tränade. Solen, vyerna och fokuset på att inte ramla av gjorde att våra 90 minuter på brädan gick snabbt. Vi skrattade otroligt mycket och hade väldigt kul samtidigt som vi fick världens bästa träning för både bålen och balansen. Det var först när vi kom tillbaka till kontoret som vi förstod hur mycket kroppen hade jobbat. En liten power nap hade suttit fint för oss alla! Surfbussen kommer att köra fram till slutet av september om vädret håller i sig, så passa på att testa. Det finns både flytväst och våtdräkt att låna!

1

1

2

13884422_10155077967283916_174057665_n

Vår kompis Sebastian har jobbat på Surfbussen i 3 år. Han är utbildad kitesurf-instruktör och älskar livet på vattnet. Vi passade på att ställa lite frågor till honom när vi var hos Surfbussen.

Vad tycker du är det bästa med SUP?

”Det är otroligt fridfullt att vara på vattnet… Och att se Stockholm från en helt annan synvinkel. Det är också kul att det passar alla, oavsett form.”

Vi på FC älskar träning och undrar: Vad tränar jag när vi kör SUP?

”Mest balans och bål. Du måste liksom spänna bålen vid varje tag för att hålla balansen.”

Om man vill utmana sig själv ordentligt på brädan, har du förslag på några övningar man kan göra?

”Alla övningar du kan göra på land när du är stilla kan du också göra på brädan. Typ plankan, squats och armhävningar. Det blir extra jobbigt för att du inte har ett stabilt underlag. Sjukt bra träning för core.”

Vad skulle du vilja rekommendera för en SUP-älskare?

Sup in the morning. Inga båtar. Spegelblankt vatten. Det är en fantastisk känsla att paddla förbi Karlbergs Slott när solen är på gång upp.” Gå in på surfussen.se för att läsa mer om Sup in the morning.

 

Nästa vecka är det dags för ett nytt spännande träningsäventyr för Team FitnessCollection, så glöm inte att besöka bloggen snart igen!

Berätta gärna om din bästa träningsupplevelse i kommentarsfältet så deltar du i utlottningen av våra nya FitnessColletion-vattenflaskor!

/Philip

 

Har du redan testat SUP hos Surfbussen? Testa gärna även SUP-yoga med Stockholm SUP. Du bokar ditt pass i FitnessCollection-appen.

 

Leave Your Comment